Barcelona från den 2-5 januari ^^<3 (berättar lite kortfattat om vad som hänt)

  • På natten den 2 januari kl 2 gick jag och la mig.
  •  Sedan kl 3 kom mamma och väckte oss.
  • Kl 4 kom taxin och hämtade oss och körde till arlanda (tog 50 min)
  • Vi va där 2 timmar före och gick runt och fixade med väskorna + gick igenom den där saken (och de pep ej för miig :D)
  • sen kl 7 bärde de av till barcelona.
  • och jag hade fulladdat med tuggummin
  • klockan 12.30 va vi vid hotellet .
  • Vi checka in kl 2 .
  • Sen va vi jätte trötta så vi sommna  i ca 1.30 timme.
  • Sedan gick vi ut på stan och kollade runt (de va typ 1000 gg större än uppsala) de fanns H&M affärer :D
  • Sen kl halv 6 va vi tvungna att börja gå till matchen (no kamp)  hette de tydligen. Barcelona mot ngt lag
  • De va skiit coollt där

  • ca 90 000 va där :O !

    Jag & Matte Vid matchen !

    Det blev 1-1 ;) i matchen. (såg ngn mig?)

    Iallafall
  • sedan va matchen slut kl kvart i 10 typ. då gick vi till runt lite på stan igen och tog taxi till hotellet för att sova.
  • Sen dag 2 den 3 dje januari. Gick vi till MARRE MAGNUM på väg dit så såg vi "massa statyer" på gatorna Fast de va riktigta människor.
  •  haha man ser nt så bra på bilden ^^

  • tog massa kort på sol ned gången ^^

    Mare magnum va typ ngn sorts gränby liknande fast 50gg större ^^

    Sen när vi gick ifrån mare magnum så  på hemvägen blev matte avritad  haha de va skit kul ^^
    Bilden blev jätte lik , fast han gorde en sån här "rolig bild grejj"

    (visar ej bilden sorry)

    Iallafall sedan gick vi runt lite till och kollade "pallar nt ladda upp bilder mer från denna dag"
  • Dag 3 den 4 januari så gick vi till ett ställe Som vi svenskar kallar för typ "saluhallen" (ni vet den i göteborg) fast här hette det "La Boqueria" 
  • Asså de är ett ställe som värkligen har allt man kan köpa . från "miljarder olika godis till frukter och nötter skaldjur köttgrejjs. Har lite bilder som jag kan visa
  • På första bilden är de godis som kosta 240 kr kg haha vi köpte för 130 kr ;) men de va nt så mkt ändå haha^^
    På den 3 dje bilden är de kräftor och massa andra skal djur och vet ni vad? dem levde -.-! har film på de.
    Dem höll på röra sina ben och de men deras klor va de gummisnoddar på så dem nt kunde nypas.
    På den 4 de bilden äre matte brövid massa "grisar" -.-" fy vad vidrigt de va  de va lixom hela grisar fast de va magen som va borta skiiit äckligt ! ser ni på bilden eller ?
    iallafall på den sista bilden är de massa olika choklad tryffel ^^
  • Sedan gick vi och köpte en present till mamma som de stod "värdelns bästa mamma på"  jag fick skriva de på svenska så skrev hon de  på presenten. Sen gick vi till en spel hall och vann lite men de va typ 10 kr hit och dit  Men de va kul ;D
  •  

    Dag 4 den 5 te januari. Så gick vi upp ca halv 11 för att sedan checka ut klockan 12. Då fram tills klockan halv 6 gick vi på stan och hitta som en massa stånd med djur  :O hur mkt som hällst Kan visa bilder


Ekorrar.

tuppar.

Hamstrar.

kycklingar.

sköldpaddor.


Flera jätte söta kaniner <3
Och papegojjor,, chinchillor (stavning?)
fiskar m.m

Iallafall sen så gick vi till H&M som hade 5 våningar xd <3 dt fanns lika dana saker som här + massa mer saker.
och gick runt lite sen tog vi taxin till barcelonas flygplats .

En bild på matte & mig som yrar runt på flygplatsen.

Sen köpte vi nya spanska tuggummin som knappt smakade ngt xd ! haha sen va de bara att börja tugga som en tok ^^
men jag fikck typ inte lock iallafall ;)  så himmla skönt.


Sen ca kl 8 gick planet . under tiden vi åkte va de -60C. kallt ute :O aså en mil upp i luften.
När vi gick på flyget va de ca 13 + grader.
Sen när vi äntligen kom till arlande va de -22 grader.
Påvägen hem från arlande så blev de ca 26,5 minus! ;O

vi kom hem vid halv 1 12 tiden. Och jag gick och la mig 3 sen vaknade jag klockan 2 dagen efter ^^<3 haha sov skit länge idag men men ! ;) de va lite kortfattat .


 


Kommentarer
lollo

gud va häftigt :D<3

2010-01-06 17:41:11

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0